Ακόμη βαθύτερα το χέρι στην τσέπη θα κληθούν να βάλουν οι επιβάτες του
ΟΑΣΘ από την 1η Ιανουαρίου, οπότε θα ισχύσει η νέα αύξηση στην τιμή των
εισιτηρίων. Το ποσοστό της αύξησης δεν έχει ακόμα «κλειδώσει», όμως το
τοπίο θα ξεκαθαρίσει το αργότερο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου.
Το ποσοστό της αύξησης στην τιμή των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ θα αποφασιστεί από τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, μετά την υποβολή του προϋπολογισμού του οργανισμού, ο οποίος θα κατατεθεί μέχρι τις 10 Οκτωβρίου...
Το ποσοστό της αύξησης στην τιμή των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ θα αποφασιστεί από τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, μετά την υποβολή του προϋπολογισμού του οργανισμού, ο οποίος θα κατατεθεί μέχρι τις 10 Οκτωβρίου...
Το μνημόνιο, πάντως, προβλέπει αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά 25%. Δεν είναι όμως ξεκάθαρο αν το ποσοστό αυτό αφορά και τη Θεσσαλονίκη. Πάντως, ανεξαρτήτως μνημονίου, το ρεαλιστικότερο σενάριο προβλέπει ότι θα καταργηθούν οι δύο μορφές εισιτηρίων που υπάρχουν σήμερα στον ΟΑΣΘ, δηλαδή το απλό των 0,80 ευρώ και το χρονικό των 0,90 ευρώ, και στη θέση τους θα υπάρξει ένα ενιαίο εισιτήριο, κόστους 1,00 ευρώ. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί σήμερα να αποκλείσει μία ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων.
Ερωτηματικό βέβαια παραμένει το τι θα ισχύσει για τους επιβάτες οι οποίοι κάνουν υποχρεωτικά μετεπιβίβαση προκειμένου να φτάσουν στο κέντρο της πόλης. Οι κάτοικοι της Περαίας, για παράδειγμα, παίρνουν πρώτα ένα λεωφορείο για να φτάσουν στο σταθμό μετεπιβίβασης στο ΙΚΕΑ και από εκεί άλλο λεωφορείο για να μπορέσουν να πάνε στο κέντρο της πόλης. Μετά την 1η Ιανουαρίου θα μπορούν να φτάνουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με ένα εισιτήριο ή θα πρέπει να πληρώνουν δύο;
Ο προϋπολογισμός
Ο ΟΑΣΘ, πάντως, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης, θα υποβάλει στο υπουργείο έναν προϋπολογισμό για το 2013 με λίγο μικρότερα έξοδα, σε σχέση με το 2012. Εναν προϋπολογισμό στον οποίο το προσήκον κόμιστρο (πρόκειται για το πραγματικό κόστος μετακίνησης του κάθε επιβάτη του ΟΑΣΘ, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που πληρώνουν μειωμένο εισιτήριο, αλλά και των επιβατών που μετακινούνται δωρεάν) πέφτει στα 1,69 ευρώ (μαζί με το ΦΠΑ που είναι 13%), από 1,75 ευρώ που κοστίζει φέτος. «Πρόκειται για το φτηνότερο εισιτήριο αστικής συγκοινωνίας όχι μόνο σε όλη την Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη», υπογραμμίζει ο κ. Στεφανίδης.
Το προσήκον κόμιστρο προκύπτει με βάση τον αριθμό των επιβατών του ΟΑΣΘ, που φέτος κυμαίνονται από 170 εκατ. έως 175 εκατ., καθώς και από τα έξοδα του οργανισμού (πετρέλαιο, μισθοδοσία, συντήρηση λεωφορείων, ενοίκια κ.λπ.). Για το 2013 οι δαπάνες προϋπολογίστηκαν σε περίπου 186 εκατ. ευρώ, από περίπου 189 εκατ. ευρώ που ήταν πέρσι.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών θα αποφασίσουν ποιο θα είναι το κόστος της τιμής του εισιτηρίου που θα πληρώνουν οι επιβάτες, από τα 1,69 ευρώ, και το υπόλοιπο ποσό θα το πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο, μέσω επιδότησης.
Οι αυξήσεις
Η αναμενόμενη αύξηση θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2013. Η τελευταία αύξηση στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ είχε γίνει τον Ιανουάριο του 2011, όταν η τιμή στο βασικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 0,80 ευρώ, που κοστίζει και σήμερα. Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2010 το εισιτήριο κόστιζε 0,60 ευρώ. Η τιμή αυτή είχε ισχύσει για μόλις οκτώ μήνες, αφού τα εισιτήρια είχαν διαμορφωθεί στα 0,60 ευρώ την Πρωτομαγιά του 2010. Η αύξηση αυτή είχε έρθει μετά από πέντε χρόνια, στη διάρκεια των οποίων τα εισιτήρια του ΟΑΣΘ παρέμεναν «παγωμένα» στο μισό ευρώ (από το Σεπτέμβριο του 2005).
Agelioforos.gr