Μετά το περιβόητο βιβλίο ο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού της Μαρίας
Ρεπούση για τον «συνωστισμό» στη Σμύρνη, έχουμε νέα στοιχεία για τα
ιστορικά γεγονότα από τους καθηγητές του ΠΑΜΕ.
Σε επιστολή τους προς τους μαθητές με αφορμή τον εορτασμό της
επετείου της 25ης Μαρτίου ...
βάζουν τους μαθητές να αναρωτηθούν επισημαίνοντας «Ξέρεις άραγε ότι στα πλοία του Μιαούλη το πλήρωμα δεν ήξερε καθόλου την ελληνική γλώσσα και ότι μιλούσε Αρβανίτικα;» ή ότι «Είναι ψέμα ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε πρώτος τη σημαία της Επανάστασης του 1821. Τη σημαία στην Πάτρα την ύψωσε ο λαϊκός ηγέτης Παναγιώτης Καρατζάς, τον οποίο δολοφόνησαν οι πρόκριτοι της Πάτρας».
Αυτόματα βέβαια τίθεται το ερώτημα, όχι μόνο ποιος επιχειρεί να ξαναγράψει την Ιστορία διαστρεβλώνοντάς τη, αλλά αν μπορεί να διανέμεται ιστορικό υλικό στους μαθητές εκτός από τη διδαχθείσα ύλη του υπουργείου Παιδείας.
Τα πράγματα επιχειρεί να βάλει στη θέση τους ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος ο οποίος με κείμενο στο προσωπικό του blog επιτίθεται στους καθηγητές του ΠΑΜΕ που με επιστολή τους σε μαθητές διατυπώνουν τις ενστάσεις τους για το πώς έχει καταγραφεί και διδάσκεται η Επανάσταση του 1821.
Συγκεκριμένα αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το ΠΑΜΕ αποκαλεί τον Παλαιών Πατρών Γερμανό απατεώνα. "Φτύστε τους ωρέ", θα σας έλεγα, για να καταλάβουν, ότι πρέπει να λογικευθούν! Μην τους αφήνετε να κακοποιούν τόσο πολύ την ιστορική αλήθεια», γράφει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι «από τη μία πλευρά η τρόικα και από την άλλη το ΠΑΜΕ, η κυρία Ρεπούση, η κυρία Δραγώνα και όποιοι άλλοι έχουν βάλει στόχο να διαλύσουν την Ελλάδα μας! Θα τους αφήσουμε άραγε;».
Ως αποτέλεσμα πάντως της όλης κατάστασης που επικρατεί με το κομφούζιο στο μυαλό των μαθητών, είναι ότι μέρος αυτών δεν γνωρίζει τι γιορτάζουμε μεθαύριο, καθώς, όπως καταδεικνύει πρόσφατη έρευνα σε μαθητές Γυμνασίου και Επαγγελματικών Λυκείων, μπερδεύουν την 28η Οκτωβρίου με τη 17η Νοεμβρίου και την 25η Μαρτίου.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι πέρυσι το 42% των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Θεωρητικής Κατεύθυνσης έγραψε κάτω από τη βάση.
Συγκεκριμένα στην επιστολή των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ για την 25η Μαρτίου αναφέρεται μεταξύ άλλων:
«Γι’ αυτό σου λένε ψέματα και μισές αλήθειες και για την 25η Μαρτίου, όπως κάνουν και για την 28η Οκτώβρη, αλλά και για το Πολυτεχνείο. Είναι ώρα να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους! Δεν σου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι γιορτάζουμε την έναρξη της Επανάστασης του 1821 στις 25 Μαρτίου, ενώ ήδη στις 23 Μάρτη του 1821 η Καλαμάτα και άλλα μέρη της Πελοποννήσου είχαν απελευθερωθεί από τους Τούρκους;
Η απάντηση είναι ότι με διάταγμα του 1838, δηλαδή 13 χρόνια αργότερα, ορίσθηκε εθνική γιορτή η μέρα του Ευαγγελισμού για να ντύσουν την επανάσταση με θρησκευτικό μανδύα.
Όμως η επίσημη Εκκλησία δεν ήταν υπέρ της Επανάστασης. Όταν ο Παπαφλέσσας συναντήθηκε με τον Παλαιών Πατρών Γερμανό για να του πει ότι όλα ήταν έτοιμα για την επανάσταση, ο τελευταίος άρχισε να τον βρίζει ότι είναι απατεώνας. Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός μάλιστα είχε πει: “Ας αφήσουμε τα παιδιά του Μωάμεθ να αποτελειώσουν τα παιδιά του Ροβεσπιέρου”!
Ένας από τους κοτζαμπάσηδες, δηλαδή τους Έλληνες άρχοντες της εποχής, είπε “κάλλιο οι Τούρκοι κι ο ραγιάς υπόδουλος, παρά λεύτερο έθνος με τον λαό να ’χει δικαιώματα”!
Είναι ψέμα ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε πρώτος τη σημαία της Επανάστασης του 1821. Τη σημαία στην Πάτρα την ύψωσε ο λαϊκός ηγέτης Παναγιώτης Καρατζάς, τον οποίο δολοφόνησαν οι πρόκριτοι της Πάτρας. Όλοι οι Έλληνες δεν ήταν υπέρ της επανάστασης. Μάλιστα υπήρχαν Ελληνες που ήταν μέρος του Οθωμανικού Συστήματος εξουσίας. Στην Επανάσταση του 1821 δεν πήραν μέρος μόνο ορθόδοξοι χριστιανοί και Ελληνες το γένος. Πήραν μέρος, κατ' αρχήν, οι λεγόμενοι Φιλέλληνες, από τον χώρο της Δυτικής Ευρώπης. Ξέρεις άραγε ότι στα πλοία του Μιαούλη το πλήρωμα δεν ήξερε καθόλου την ελληνική γλώσσα και ότι μιλούσε Αρβανίτικα;
Ξέρεις ότι οι επαναστάτες του 1821 δεν χωρίζανε τον λαό σε Έλληνα και ξένο; Ο Ρήγας Φεραίος καλούσε χριστιανούς και Τούρκους σε κοινό αγώνα για το γκρέμισμα της οθωμανικής κυριαρχίας και στη δημιουργία μιας Βαλκανικής Ομοσπονδίας.
Η Επανάσταση του 1821 δεν ήταν θρησκευτικός πόλεμος, ξεσηκωμός των χριστιανών κατά των μωαμεθανών. Ήρθαν στιγμές που Έλληνες και Τούρκοι πολέμησαν μαζί, εναντίον των Βενετών, των Ισπανών και του Πάπα (και αντίστροφα), προτιμώντας οι Έλληνες ραγιάδες την τουρκική από τη δυτικοευρωπαϊκή φεουδαρχία, αφού η τελευταία υπήρξε κατά πολύ σκληρότερη της τουρκικής».
βάζουν τους μαθητές να αναρωτηθούν επισημαίνοντας «Ξέρεις άραγε ότι στα πλοία του Μιαούλη το πλήρωμα δεν ήξερε καθόλου την ελληνική γλώσσα και ότι μιλούσε Αρβανίτικα;» ή ότι «Είναι ψέμα ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε πρώτος τη σημαία της Επανάστασης του 1821. Τη σημαία στην Πάτρα την ύψωσε ο λαϊκός ηγέτης Παναγιώτης Καρατζάς, τον οποίο δολοφόνησαν οι πρόκριτοι της Πάτρας».
Αυτόματα βέβαια τίθεται το ερώτημα, όχι μόνο ποιος επιχειρεί να ξαναγράψει την Ιστορία διαστρεβλώνοντάς τη, αλλά αν μπορεί να διανέμεται ιστορικό υλικό στους μαθητές εκτός από τη διδαχθείσα ύλη του υπουργείου Παιδείας.
Τα πράγματα επιχειρεί να βάλει στη θέση τους ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος ο οποίος με κείμενο στο προσωπικό του blog επιτίθεται στους καθηγητές του ΠΑΜΕ που με επιστολή τους σε μαθητές διατυπώνουν τις ενστάσεις τους για το πώς έχει καταγραφεί και διδάσκεται η Επανάσταση του 1821.
Συγκεκριμένα αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το ΠΑΜΕ αποκαλεί τον Παλαιών Πατρών Γερμανό απατεώνα. "Φτύστε τους ωρέ", θα σας έλεγα, για να καταλάβουν, ότι πρέπει να λογικευθούν! Μην τους αφήνετε να κακοποιούν τόσο πολύ την ιστορική αλήθεια», γράφει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι «από τη μία πλευρά η τρόικα και από την άλλη το ΠΑΜΕ, η κυρία Ρεπούση, η κυρία Δραγώνα και όποιοι άλλοι έχουν βάλει στόχο να διαλύσουν την Ελλάδα μας! Θα τους αφήσουμε άραγε;».
Ως αποτέλεσμα πάντως της όλης κατάστασης που επικρατεί με το κομφούζιο στο μυαλό των μαθητών, είναι ότι μέρος αυτών δεν γνωρίζει τι γιορτάζουμε μεθαύριο, καθώς, όπως καταδεικνύει πρόσφατη έρευνα σε μαθητές Γυμνασίου και Επαγγελματικών Λυκείων, μπερδεύουν την 28η Οκτωβρίου με τη 17η Νοεμβρίου και την 25η Μαρτίου.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι πέρυσι το 42% των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Θεωρητικής Κατεύθυνσης έγραψε κάτω από τη βάση.
Συγκεκριμένα στην επιστολή των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ για την 25η Μαρτίου αναφέρεται μεταξύ άλλων:
«Γι’ αυτό σου λένε ψέματα και μισές αλήθειες και για την 25η Μαρτίου, όπως κάνουν και για την 28η Οκτώβρη, αλλά και για το Πολυτεχνείο. Είναι ώρα να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους! Δεν σου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι γιορτάζουμε την έναρξη της Επανάστασης του 1821 στις 25 Μαρτίου, ενώ ήδη στις 23 Μάρτη του 1821 η Καλαμάτα και άλλα μέρη της Πελοποννήσου είχαν απελευθερωθεί από τους Τούρκους;
Η απάντηση είναι ότι με διάταγμα του 1838, δηλαδή 13 χρόνια αργότερα, ορίσθηκε εθνική γιορτή η μέρα του Ευαγγελισμού για να ντύσουν την επανάσταση με θρησκευτικό μανδύα.
Όμως η επίσημη Εκκλησία δεν ήταν υπέρ της Επανάστασης. Όταν ο Παπαφλέσσας συναντήθηκε με τον Παλαιών Πατρών Γερμανό για να του πει ότι όλα ήταν έτοιμα για την επανάσταση, ο τελευταίος άρχισε να τον βρίζει ότι είναι απατεώνας. Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός μάλιστα είχε πει: “Ας αφήσουμε τα παιδιά του Μωάμεθ να αποτελειώσουν τα παιδιά του Ροβεσπιέρου”!
Ένας από τους κοτζαμπάσηδες, δηλαδή τους Έλληνες άρχοντες της εποχής, είπε “κάλλιο οι Τούρκοι κι ο ραγιάς υπόδουλος, παρά λεύτερο έθνος με τον λαό να ’χει δικαιώματα”!
Είναι ψέμα ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε πρώτος τη σημαία της Επανάστασης του 1821. Τη σημαία στην Πάτρα την ύψωσε ο λαϊκός ηγέτης Παναγιώτης Καρατζάς, τον οποίο δολοφόνησαν οι πρόκριτοι της Πάτρας. Όλοι οι Έλληνες δεν ήταν υπέρ της επανάστασης. Μάλιστα υπήρχαν Ελληνες που ήταν μέρος του Οθωμανικού Συστήματος εξουσίας. Στην Επανάσταση του 1821 δεν πήραν μέρος μόνο ορθόδοξοι χριστιανοί και Ελληνες το γένος. Πήραν μέρος, κατ' αρχήν, οι λεγόμενοι Φιλέλληνες, από τον χώρο της Δυτικής Ευρώπης. Ξέρεις άραγε ότι στα πλοία του Μιαούλη το πλήρωμα δεν ήξερε καθόλου την ελληνική γλώσσα και ότι μιλούσε Αρβανίτικα;
Ξέρεις ότι οι επαναστάτες του 1821 δεν χωρίζανε τον λαό σε Έλληνα και ξένο; Ο Ρήγας Φεραίος καλούσε χριστιανούς και Τούρκους σε κοινό αγώνα για το γκρέμισμα της οθωμανικής κυριαρχίας και στη δημιουργία μιας Βαλκανικής Ομοσπονδίας.
Η Επανάσταση του 1821 δεν ήταν θρησκευτικός πόλεμος, ξεσηκωμός των χριστιανών κατά των μωαμεθανών. Ήρθαν στιγμές που Έλληνες και Τούρκοι πολέμησαν μαζί, εναντίον των Βενετών, των Ισπανών και του Πάπα (και αντίστροφα), προτιμώντας οι Έλληνες ραγιάδες την τουρκική από τη δυτικοευρωπαϊκή φεουδαρχία, αφού η τελευταία υπήρξε κατά πολύ σκληρότερη της τουρκικής».