ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
ΘΕΜΑ: «Σε μνημείο κακοτεχνίας αναδεικνύονται οι Οδηγοί Όδευσης Τυφλών (ΟΔΟΤ) στον Δήμο Θεσσαλονίκης»
Σε μνημεία κακοτεχνίας αναδεικνύονται οι οδηγοί όδευσης τυφλών (ΟΔΟΤ), που έχουν κατασκευαστεί σε πεζοδρόμια της Θεσσαλονίκης με δαπάνη χιλιάδων ευρώ. Οι περισσότεροι ΟΔΟΤ δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και τα χαρακτηριστικά που ορίζει η νομοθεσία, ενώ εγκυμονούν κινδύνους ατυχήματος για τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ). Ενδεικτική είναι η περίπτωση της ανάπλασης της οδού 28ης Οκτωβρίου στην ανατολική Θεσσαλονίκη, όπου η γραμμή όδευσης ατόμων με προβλήματα όρασης όχι μόνο είναι άχρηστη αλλά και επικίνδυνη. Εκτός προδιαγραφών είναι και οι ΟΔΟΤ σε πολλά σημεία της Βασιλίσσης Όλγας, ενώ επικίνδυνος είναι και ο Οδηγός της νέας παραλίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», οι παραπάνω παρατηρήσεις έγιναν στο πλαίσιο προσωπικής μελέτης πολιτικού μηχανικού, ο οποίος έχει συγγενή με προβλήματα όρασης και ασχολήθηκε επισταμένως με το ζήτημα, εξετάζοντας τα χαρακτηριστικά των ΟΔΟΤ της πόλης. «Δόθηκαν 400.000 ευρώ για την ανάπλαση της 28ης Οκτωβρίου από το ύψος της Δελφών μέχρι τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, η οποία ολοκληρώθηκε πρόσφατα, για να γίνουν κακοτεχνίες. Παραβιάστηκε πάρα πολλές φορές και σε διαφορετικά σημεία η απόφαση 52907 του ΦΕΚ2621Β/31-12-2009, που αναφέρεται στις ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ΑμΕΑ σε κοινόχρηστους χώρους οικισμών, οι οποίοι προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών και πρέπει να διαμορφώνονται ή να ανακατασκευάζονται με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται σε αυτούς η δυνατότητα πρόσβασης των ΑμΕΑ», αναφέρει στη «ΜτΚ» ο εν λόγω μηχανικός, ο οποίος αναφέρεται και σε μια πλειάδα ακόμα περιπτώσεων στις οποίες έχουν διαπιστωθεί σοβαρές κακοτεχνίες στην κατασκευή των ΟΔΟΤ.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν οι αρμόδιοι φορείς προκειμένου να διορθωθούν οι προαναφερόμενες κακοτεχνίες στην κατασκευή των Οδηγών Όδευσης Τυφλών (ΟΔΟΤ) στα πεζοδρόμια του Δήμου Θεσσαλονίκης και να διασφαλισθεί το ότι πλέον θα πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές;
Αθήνα, 27/11/2015
ΘΕΜΑ: «Σε μνημείο κακοτεχνίας αναδεικνύονται οι Οδηγοί Όδευσης Τυφλών (ΟΔΟΤ) στον Δήμο Θεσσαλονίκης»
Σε μνημεία κακοτεχνίας αναδεικνύονται οι οδηγοί όδευσης τυφλών (ΟΔΟΤ), που έχουν κατασκευαστεί σε πεζοδρόμια της Θεσσαλονίκης με δαπάνη χιλιάδων ευρώ. Οι περισσότεροι ΟΔΟΤ δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και τα χαρακτηριστικά που ορίζει η νομοθεσία, ενώ εγκυμονούν κινδύνους ατυχήματος για τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ). Ενδεικτική είναι η περίπτωση της ανάπλασης της οδού 28ης Οκτωβρίου στην ανατολική Θεσσαλονίκη, όπου η γραμμή όδευσης ατόμων με προβλήματα όρασης όχι μόνο είναι άχρηστη αλλά και επικίνδυνη. Εκτός προδιαγραφών είναι και οι ΟΔΟΤ σε πολλά σημεία της Βασιλίσσης Όλγας, ενώ επικίνδυνος είναι και ο Οδηγός της νέας παραλίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», οι παραπάνω παρατηρήσεις έγιναν στο πλαίσιο προσωπικής μελέτης πολιτικού μηχανικού, ο οποίος έχει συγγενή με προβλήματα όρασης και ασχολήθηκε επισταμένως με το ζήτημα, εξετάζοντας τα χαρακτηριστικά των ΟΔΟΤ της πόλης. «Δόθηκαν 400.000 ευρώ για την ανάπλαση της 28ης Οκτωβρίου από το ύψος της Δελφών μέχρι τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, η οποία ολοκληρώθηκε πρόσφατα, για να γίνουν κακοτεχνίες. Παραβιάστηκε πάρα πολλές φορές και σε διαφορετικά σημεία η απόφαση 52907 του ΦΕΚ2621Β/31-12-2009, που αναφέρεται στις ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ΑμΕΑ σε κοινόχρηστους χώρους οικισμών, οι οποίοι προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών και πρέπει να διαμορφώνονται ή να ανακατασκευάζονται με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται σε αυτούς η δυνατότητα πρόσβασης των ΑμΕΑ», αναφέρει στη «ΜτΚ» ο εν λόγω μηχανικός, ο οποίος αναφέρεται και σε μια πλειάδα ακόμα περιπτώσεων στις οποίες έχουν διαπιστωθεί σοβαρές κακοτεχνίες στην κατασκευή των ΟΔΟΤ.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν οι αρμόδιοι φορείς προκειμένου να διορθωθούν οι προαναφερόμενες κακοτεχνίες στην κατασκευή των Οδηγών Όδευσης Τυφλών (ΟΔΟΤ) στα πεζοδρόμια του Δήμου Θεσσαλονίκης και να διασφαλισθεί το ότι πλέον θα πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές;
Αθήνα, 27/11/2015