ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΘΕΜΑ: «Σκανδαλώδης και επιζήμια για τον ΟΑΣΘ η υφιστάμενη διαδικασία προμήθειας φρέον για τα λεωφορεία»
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, ερωτηματικά προκαλεί η αγορά φρέον για τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ με αμφιλεγόμενη διαδικασία και σε ιδιαίτερα υψηλές τιμές οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούνται.
Ειδικότερα η διοίκηση του ΟΑΣΘ καταγγέλλεται ότι προβαίνει στις συγκεκριμένες προμήθειες με συνοπτικές διαδικασίες και με παραγγελίες μικρών ποσοτήτων κάθε φορά, παρά το γεγονός ότι το φρέον αποτελεί υλικό απαραίτητο για την κυκλοφορία των οχημάτων σε όλη την διάρκεια του έτους. Το αποτέλεσμα είναι να δαπανώνται σχεδόν τα διπλάσια ποσά σε σχέση με εκείνα που θα απαιτούνταν εάν διεξάγονταν διαγωνισμός μία η δύο φορές ετησίως προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τόσο της θερινής όσο και της χειμερινής περιόδου.
Βάσει των σχετικών καταγγελιών οι οποίες είδαν το φως της δημοσιότητας , πρόσφατα η διοίκηση του ΟΑΣΘ προμηθεύτηκε φρέον στην εξωφρενική τιμή των 42,16 ευρώ το κιλό, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ ( ήτοι 34 ευρώ χωρίς ΦΠΑ), με συνοπτικό διαγωνισμό στον οποίο παρουσιάστηκε μόνο μία εταιρεία υπέρ της οποίας τελικά και κατακυρώθηκε η ως άνω προμήθεια.
Σημειωτέον δε ότι η ως άνω τιμή, είναι κατά πολύ υψηλότερη της μέσης τιμής στην οποία πωλείται στη λιανική αγορά το φρέον και η οποία κυμαίνεται μεταξύ 26 έως 29 ευρώ ανά κιλό και υπερδιπλάσια της μέσης τιμής πώλησης στην χονδρική, η οποία μπορεί να κατέβει ακόμη και κάτω από τα 15 ευρώ ανά κιλό, εφόσον πρόκειται για παραγγελία που αφορά σε μεγάλες ποσότητες, για περίοδο έξι μηνών και γίνεται κατόπιν διαγωνισμών.
Ειδικότερα η διοίκηση του ΟΑΣΘ καταγγέλλεται ότι προβαίνει στις συγκεκριμένες προμήθειες με συνοπτικές διαδικασίες και με παραγγελίες μικρών ποσοτήτων κάθε φορά, παρά το γεγονός ότι το φρέον αποτελεί υλικό απαραίτητο για την κυκλοφορία των οχημάτων σε όλη την διάρκεια του έτους. Το αποτέλεσμα είναι να δαπανώνται σχεδόν τα διπλάσια ποσά σε σχέση με εκείνα που θα απαιτούνταν εάν διεξάγονταν διαγωνισμός μία η δύο φορές ετησίως προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τόσο της θερινής όσο και της χειμερινής περιόδου.
Βάσει των σχετικών καταγγελιών οι οποίες είδαν το φως της δημοσιότητας , πρόσφατα η διοίκηση του ΟΑΣΘ προμηθεύτηκε φρέον στην εξωφρενική τιμή των 42,16 ευρώ το κιλό, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ ( ήτοι 34 ευρώ χωρίς ΦΠΑ), με συνοπτικό διαγωνισμό στον οποίο παρουσιάστηκε μόνο μία εταιρεία υπέρ της οποίας τελικά και κατακυρώθηκε η ως άνω προμήθεια.
Σημειωτέον δε ότι η ως άνω τιμή, είναι κατά πολύ υψηλότερη της μέσης τιμής στην οποία πωλείται στη λιανική αγορά το φρέον και η οποία κυμαίνεται μεταξύ 26 έως 29 ευρώ ανά κιλό και υπερδιπλάσια της μέσης τιμής πώλησης στην χονδρική, η οποία μπορεί να κατέβει ακόμη και κάτω από τα 15 ευρώ ανά κιλό, εφόσον πρόκειται για παραγγελία που αφορά σε μεγάλες ποσότητες, για περίοδο έξι μηνών και γίνεται κατόπιν διαγωνισμών.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Ευσταθούν οι ως άνω καταγγελίες;
Για ποιον λόγο η διοίκηση του ΟΑΣΘ ακολουθεί την προαναφερόμενη διαδικασία για την αγορά φρέον, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται ο οργανισμός;
Θα καταλογιστούν ευθύνες για την όποια ζημία έχει υποστεί το δημόσιο και ο ΟΑΣΘ εξαιτίας της ως άνω διαδικασίας;
Για ποιον λόγο η διοίκηση του ΟΑΣΘ ακολουθεί την προαναφερόμενη διαδικασία για την αγορά φρέον, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται ο οργανισμός;
Θα καταλογιστούν ευθύνες για την όποια ζημία έχει υποστεί το δημόσιο και ο ΟΑΣΘ εξαιτίας της ως άνω διαδικασίας;
Αθήνα, 06/07/2018
Ο ερωτών Βουλευτής
Αντώνιος Γρέγος
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ο ερωτών Βουλευτής
Αντώνιος Γρέγος
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ