ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Απουσία ιστορικών αναφορών στα σχολικά βιβλία»
Στα σχολικά βιβλία ιστορίας απουσιάζουν εκτενείς αναφορές σημαντικότατων προσώπων της Ελληνικής Ιστορίας, βιογραφικά στοιχεία και κυρίως η απόδοση της τεράστιας προσφοράς τους στους Εθνικούς Αγώνες της πατρίδας. Επίσης απουσιάζουν ή αναφέρονται επιγραμματικά οι κρισιμότερες και ηρωικότερες μάχες των Ελλήνων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η μάχη των Θερμοπυλών, η ναυμαχία της Σαλαμίνας, οι νικηφόρες μάχες στην περίοδο της επανάστασης του 1821, οι πολεμικές επιχειρήσεις της Μικρασιατικής εκστρατείας και το έπος του 1940. Ήρωες όπως ο Λεωνίδας, ο Μιλτιάδης, ο Γέρος του Μοριά, ο Νικηταράς, ο Παπαφλέσσας, ο Αθανάσιος Διάκος και εκατοντάδες άλλοι δεν κατέχουν την θέση που τους αρμόζει στα βιβλία ιστορίας που διδάσκονται οι μαθητές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Οι αγώνες που δόθηκαν για την ελευθερία της πατρίδας, τη διαιώνιση της φυλής και του γένους των Ελλήνων, για την ορθοδοξία και τις αξίες αποτελούν παράδειγμα όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά για ολόκληρο τον κόσμο.
Ερωτάται οι αρμόδιος υπουργός:
Για ποιο λόγο υποβαθμίζονται ή αγνοούνται οι Εθνικοί Ήρωες στα σχολικά βιβλία;
Για ποιο λόγο ακόμα και στα πανεπιστημιακά ιδρύματα δεν υπάρχουν οι διατριβές και εργασίες που αφορούν την βιογραφία των ηρώων του Έθνους;
Γιατί δεν γίνεται ακριβής καταγραφή των μαχών που έκριναν την επιβίωση και την ιστορική συνέχεια της πατρίδας;
Αθήνα, 9/5/2017
Ο ερωτών Βουλευτής
Αντώνιος Γρέγος
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
ΘΕΜΑ: «Απουσία ιστορικών αναφορών στα σχολικά βιβλία»
Στα σχολικά βιβλία ιστορίας απουσιάζουν εκτενείς αναφορές σημαντικότατων προσώπων της Ελληνικής Ιστορίας, βιογραφικά στοιχεία και κυρίως η απόδοση της τεράστιας προσφοράς τους στους Εθνικούς Αγώνες της πατρίδας. Επίσης απουσιάζουν ή αναφέρονται επιγραμματικά οι κρισιμότερες και ηρωικότερες μάχες των Ελλήνων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η μάχη των Θερμοπυλών, η ναυμαχία της Σαλαμίνας, οι νικηφόρες μάχες στην περίοδο της επανάστασης του 1821, οι πολεμικές επιχειρήσεις της Μικρασιατικής εκστρατείας και το έπος του 1940. Ήρωες όπως ο Λεωνίδας, ο Μιλτιάδης, ο Γέρος του Μοριά, ο Νικηταράς, ο Παπαφλέσσας, ο Αθανάσιος Διάκος και εκατοντάδες άλλοι δεν κατέχουν την θέση που τους αρμόζει στα βιβλία ιστορίας που διδάσκονται οι μαθητές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Οι αγώνες που δόθηκαν για την ελευθερία της πατρίδας, τη διαιώνιση της φυλής και του γένους των Ελλήνων, για την ορθοδοξία και τις αξίες αποτελούν παράδειγμα όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά για ολόκληρο τον κόσμο.
Ερωτάται οι αρμόδιος υπουργός:
Για ποιο λόγο υποβαθμίζονται ή αγνοούνται οι Εθνικοί Ήρωες στα σχολικά βιβλία;
Για ποιο λόγο ακόμα και στα πανεπιστημιακά ιδρύματα δεν υπάρχουν οι διατριβές και εργασίες που αφορούν την βιογραφία των ηρώων του Έθνους;
Γιατί δεν γίνεται ακριβής καταγραφή των μαχών που έκριναν την επιβίωση και την ιστορική συνέχεια της πατρίδας;
Αθήνα, 9/5/2017
Ο ερωτών Βουλευτής
Αντώνιος Γρέγος
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ