Αντώνης Γρέγος: Ερώτηση για τους απατεώνες που θησαυρίζουν σε βάρος χιλιάδων συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΘΕΜΑ: «Απατεώνες θησαυρίζουν σε βάρος χιλιάδων συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, υπό την ανοχή της Πολιτείας»  
Ανεξέλεγκτες διαστάσεις έχει λάβει η εξαπάτηση και η υπερχρέωση δεκάδων χιλιάδων καταναλωτών, οι οποίοι λαμβάνουν γραπτά μηνύματα από εταιρίες αγνώστου προελεύσεως στο κινητό τους με αποτέλεσμα να υφίστανται υπέρογκες χρώσεις στους λογαριασμούς τους ακόμη και εάν δεν έχουν ανοίξει τα μηνύματα.
Οι καταγγελίες στις αρμόδιες αρχές και στις καταναλωτικές ενώσεις πολλαπλασιάζονται, κυρίως διότι, σε αντίθεση με το παρελθόν όταν και απαιτούνταν να απαντήσει ο καταναλωτής με νέο γραπτό μήνυμα σε αυτό που λάμβανε προκειμένου να χρεωθεί, πλέον τα μηνύματα τα οποία αποστέλλουν οι επιτήδειοι υπερχρεώνουν τον λογαριασμό του πολίτη ακόμη και εάν αυτός δεν τα ανοίξει ή δεν τα αναγνώσει.
«Οι συγκεκριμένες εταιρίες δηλώνουν συνήθως ως έδρα τη Βουλγαρία και την Κύπρο και καλούν μαζικά ή στέλνουν γραπτά μηνύματα σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Όποιος κάνει το λάθος να διαβάσει το sms, να ακολουθήσει κάποιον σύνδεσμο ή να απαντήσει σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, “τιμωρείται” με υπέρογκες χρεώσεις. Έχουμε καταγγελίες ακόμη και για χρεώσεις ύψους 1.000 ευρώ μέσα σε λίγες ημέρες», ανέφερε πρόσφατα στην εφημερίδα «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»  ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, ενώ, όπως αναφέρεται σε αντίστοιχες καταγγελίες εκπροσώπων καταναλωτικών οργανώσεων, υπάρχουν τετραψήφιοι και πενταψήφιοι αριθμοί οι οποίοι σε χρεώνουν ακόμη και εάν δεν ανοίξεις το μήνυμα.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν προκειμένου να σταματήσει η εξαπάτηση και η υπερχρέωση των καταναλωτών με τον προαναφερόμενο τρόπο;
Πρόκειται να γίνει έρευνα από τις αρμόδιες δικαστικές και αστυνομικές αρχές για τα ως άνω καταγγελλόμενα δεδομένου του ότι καταφανώς διαπράττονται ποινικά αδικήματα;
Πρόκειται να υποχρεωθούν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας  να προβούν σε μέτρα προστασίας των καταναλωτών – πελατών τους, είτε ενεργοποιώντας εξ αρχής την φραγή κλήσεων για τους επίμαχους αριθμούς είτε ενημερώνοντας διεξοδικότερα τους πελάτες τους για τους κινδύνους που διατρέχουν;
Χρήζει διερεύνησης η τυχόν ύπαρξη ποινικών ευθυνών όχι μόνο για τους φυσικούς αυτουργούς (τις εταιρείες – φαντάσματα που αποστέλλουν τα sms) αλλά και για το σύνολο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, και για όσους άλλους αρμόδιους φορείς, κρατικούς ή μη, τηρούν στάση «Πόντιου Πιλάτου» έναντι της συνεχιζόμενης ομαδικής εξαπάτησης και καταλήστευσης εκατοντάδων χιλιάδων συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας;
Ποιο το κέρδος το οποίο αποκομίζουν οι ίδιες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας από την ως άνω παράνομη υπερχρέωση των πελατών τους;
Αθήνα, 03/05/2017
Ο ερωτών Βουλευτής
Αντώνιος Γρέγος
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ