ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΘΕΜΑ: «Επιτακτική η ανάγκη άμεσης επίλυσης του προβλήματος στέγασης της 2ης Ε.Μ.Α.Κ στην Θεσσαλονίκη»
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «THESSNEWS», σε διαδικασία έξωσης βρίσκεται η 2η Ε.Μ.Α.Κ από τις εγκαταστάσεις της στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, εφόσον πλέον ο συγκεκριμένος χώρος ανήκει στην FRAPORT. Ειδικότερα, λόγω των εργασιών ριζικής ανακαίνισης των χώρων του αεροδρομίου από την νέα ιδιοκτήτρια εταιρεία, η 2η Ε.Μ.Α.Κ υποχρεούται να αποχωρήσει το πολύ εντός οκτώ μηνών από την στιγμή που θα αρχίσουν οι προγραμματισμένες κατασκευαστικές εργασίες (εκσκαφές) στον αερολιμένα.
Η συγκεκριμένη υπηρεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία απαρτίζεται από εξήντα έξι (66) πυροσβέστες και διαθέτει πανάκριβο και εξειδικευμένο εξοπλισμό, πρόκειται να μείνει κυριολεκτικά άστεγη, ενώ η εναλλακτική λύση που προτείνεται, δηλαδή η στέγασή της σε κοντέινερ εντός του παρακείμενου στρατιωτικού αεροδρομίου θεωρείται ως λύση ανάγκης, η οποία δεν εξασφαλίζει τους απαραίτητους χώρους εκπαίδευσης και διαβίωσης του προσωπικού και την ασφαλή φύλαξη του εξοπλισμού.
Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, υπήρξαν στο παρελθόν αξιόπιστες προτάσεις για οριστική επίλυση του προβλήματος στέγασης της 2ης Ε.Μ.Α.Κ, όπως ήταν η χρήση των εγκαταστάσεων του πρώην Β’ Κ.Τ.Ε.Ο, ή η συστέγαση με το Ε.Κ.Α.Β σε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις επί οικοπέδου το οποίο παραχωρήθηκε από τον Δήμο Πυλαίας. Πλην όμως, λόγω έλλειψης κονδυλίων και γραφειοκρατικών κωλυμάτων, καμία από τις ως άνω προτεινόμενες λύσεις δεν προχώρησε.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Γιατί δεν μερίμνησε η Κυβέρνηση, πριν υπογράψει την σύμβαση με τη FRAPORT, για ρήτρα που θα προέβλεπε την απρόσκοπτη λειτουργία της ΕΜΑΚ στον ίδιο χώρο του αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ;
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να επιλυθεί δια παντός το πρόβλημα της στέγασης της 2ης Ε.Μ.Α.Κ;
Το ενδεχόμενο στέγασης της 2ης Ε.Μ.Α.Κ στις κτιριακές εγκαταστάσεις του πρώην Β’ Κ.Τ.Ε.Ο οι οποίες αποτελούνται από κτίσμα 2.500 τ.μ., επί ακινήτου 36 στρεμμάτων, αποτελεί αξιόπιστη λύση για την επίλυση του προβλήματος και εάν ναι για ποιον λόγο δεν έχει προχωρήσει;
Υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης της προτεινόμενης κατασκευής κτιρίου για την 2η Ε.Μ.Α.Κ σε οικόπεδο έκτασης 18 στρεμμάτων που έχει παραχωρηθεί από τον Δήμο Πυλαίας, για την οποία μάλιστα κατασκευή υφίσταται ήδη ολοκληρωμένη μελέτη;
Υπάρχουν άλλες προτάσεις, πλέον των δύο προαναφερομένων, προκειμένου να εξευρεθούν κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις για την μόνιμη στέγαση της 2ης Ε.Μ.Α.Κ και εάν ναι ποιες είναι αυτές;
Εν πάση δε περιπτώσει, και μέχρι την οριστική επίλυση του προβλήματος στέγασής της, σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν οι αρμόδιοι φορείς προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία της εν λόγω υπηρεσίας, η προσφορά της οποίας στην τοπική κοινωνία είναι ανεκτίμητη;
Αθήνα, 29/12/2017
Ο ερωτών Βουλευτής
Αντώνιος Γρέγος
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
ΘΕΜΑ: «Επιτακτική η ανάγκη άμεσης επίλυσης του προβλήματος στέγασης της 2ης Ε.Μ.Α.Κ στην Θεσσαλονίκη»
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «THESSNEWS», σε διαδικασία έξωσης βρίσκεται η 2η Ε.Μ.Α.Κ από τις εγκαταστάσεις της στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, εφόσον πλέον ο συγκεκριμένος χώρος ανήκει στην FRAPORT. Ειδικότερα, λόγω των εργασιών ριζικής ανακαίνισης των χώρων του αεροδρομίου από την νέα ιδιοκτήτρια εταιρεία, η 2η Ε.Μ.Α.Κ υποχρεούται να αποχωρήσει το πολύ εντός οκτώ μηνών από την στιγμή που θα αρχίσουν οι προγραμματισμένες κατασκευαστικές εργασίες (εκσκαφές) στον αερολιμένα.
Η συγκεκριμένη υπηρεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία απαρτίζεται από εξήντα έξι (66) πυροσβέστες και διαθέτει πανάκριβο και εξειδικευμένο εξοπλισμό, πρόκειται να μείνει κυριολεκτικά άστεγη, ενώ η εναλλακτική λύση που προτείνεται, δηλαδή η στέγασή της σε κοντέινερ εντός του παρακείμενου στρατιωτικού αεροδρομίου θεωρείται ως λύση ανάγκης, η οποία δεν εξασφαλίζει τους απαραίτητους χώρους εκπαίδευσης και διαβίωσης του προσωπικού και την ασφαλή φύλαξη του εξοπλισμού.
Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, υπήρξαν στο παρελθόν αξιόπιστες προτάσεις για οριστική επίλυση του προβλήματος στέγασης της 2ης Ε.Μ.Α.Κ, όπως ήταν η χρήση των εγκαταστάσεων του πρώην Β’ Κ.Τ.Ε.Ο, ή η συστέγαση με το Ε.Κ.Α.Β σε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις επί οικοπέδου το οποίο παραχωρήθηκε από τον Δήμο Πυλαίας. Πλην όμως, λόγω έλλειψης κονδυλίων και γραφειοκρατικών κωλυμάτων, καμία από τις ως άνω προτεινόμενες λύσεις δεν προχώρησε.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Γιατί δεν μερίμνησε η Κυβέρνηση, πριν υπογράψει την σύμβαση με τη FRAPORT, για ρήτρα που θα προέβλεπε την απρόσκοπτη λειτουργία της ΕΜΑΚ στον ίδιο χώρο του αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ;
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να επιλυθεί δια παντός το πρόβλημα της στέγασης της 2ης Ε.Μ.Α.Κ;
Το ενδεχόμενο στέγασης της 2ης Ε.Μ.Α.Κ στις κτιριακές εγκαταστάσεις του πρώην Β’ Κ.Τ.Ε.Ο οι οποίες αποτελούνται από κτίσμα 2.500 τ.μ., επί ακινήτου 36 στρεμμάτων, αποτελεί αξιόπιστη λύση για την επίλυση του προβλήματος και εάν ναι για ποιον λόγο δεν έχει προχωρήσει;
Υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης της προτεινόμενης κατασκευής κτιρίου για την 2η Ε.Μ.Α.Κ σε οικόπεδο έκτασης 18 στρεμμάτων που έχει παραχωρηθεί από τον Δήμο Πυλαίας, για την οποία μάλιστα κατασκευή υφίσταται ήδη ολοκληρωμένη μελέτη;
Υπάρχουν άλλες προτάσεις, πλέον των δύο προαναφερομένων, προκειμένου να εξευρεθούν κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις για την μόνιμη στέγαση της 2ης Ε.Μ.Α.Κ και εάν ναι ποιες είναι αυτές;
Εν πάση δε περιπτώσει, και μέχρι την οριστική επίλυση του προβλήματος στέγασής της, σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν οι αρμόδιοι φορείς προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία της εν λόγω υπηρεσίας, η προσφορά της οποίας στην τοπική κοινωνία είναι ανεκτίμητη;
Αθήνα, 29/12/2017
Ο ερωτών Βουλευτής
Αντώνιος Γρέγος
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ