Λυσσάνε καθεστωτικοί και μαρξιστές για την εθνικιστική αφύπνιση στα σχολεία

Μ’ ένα μακροσκελέστατο δημοσίευμα, με τον παραπλανητικό τίτλο «Σβάστικες στα σχολεία», το καθεστωτικό και ζητωμνημονιακό «Βήμα» μας μεταφέρει το άγχος και την αγωνία των κομμουνιστών καθηγητών για το γεγονός ότι οι νέοι και οι νέες γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τα μαρξιστικά παραμύθια τους και εντάσσονται στη Χρυσή Αυγή
Σας παραθέτουμε τα κυριότερα σημεία του μαρξιστικού παραληρήματος, δημοσιευμένου σε μια αστική φυλλάδα (μια ακόμα απόδειξη ότι οι δύο όψεις του ιδίου νομίσματος, καθεστωτικοί και μαρξιστές, βρίσκονται στο ίδιο μπλοκ εξουσίας, του πέρα για πέρα σάπιου μεταπολιτευτικού καθεστώτος της κλεπτοκρατίας που ξεπουλάει την πατρίδα μας και που εξαθλιώνει το λαό και τη νεολαία μας):...
 

«Τα τελευταία Σαββατοκύριακα τα γραφεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ξενοφώντος 15Α στο Σύνταγμα) γεμίζουν από κόσμο. Καθηγητές, δάσκαλοι αλλά και γονείς και κάποιοι μαθητές συγκεντρώνονται εκεί προκειμένου να συζητήσουν ένα ανατριχιαστικό πρόβλημα που έχει αναπτυχθεί μέσα στους εκπαιδευτικούς χώρους: την ανάπτυξη νεοναζιστικών πυρήνων μέσα στα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί, που μόλις συγκρότησαν το Αντιφασιστικό Μέτωπο Παιδείας, αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου και πέρα από τις συναντήσεις τους (συνεχίζονται σήμερα Κυριακή στις 18.00) αναπτύσσουν ήδη δημόσιο διάλογο στην ιστοσελίδα τους (antmep.com)…
Η συνέχεια απέδειξε ότι η πραγματικότητα δεν ήταν ακριβώς έτσι. Η Χρυσή Αυγή έχει ξεκινήσει μια συντονισμένη προσπάθεια επέμβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία με όσα μέσα διαθέτει: απ' έξω, με τους βουλευτές της και διάφορα μέλη της που παριστάνουν τους γονείς (όπως συνέβη με την πρόσφατη περίπτωση στη Λευκάδα), αλλά και από μέσα, εκμεταλλευόμενη τη δημοφιλία της μεταξύ κάποιων τμημάτων μαθητών του γυμνασίου και του λυκείου.
Αυτό το τελευταίο είναι βεβαίως και το πιο ανησυχητικό. Όπως αρκετοί εκπαιδευτικοί συμφωνούν, η Χρυσή Αυγή έχει μετατραπεί σε μόδα μέσα στα σχολεία, μετρώντας πολλά μέλη στα γυμνάσια και στα λύκεια, αλλά ασκώντας επίσης επιρροή και στα δημοτικά: «Μπορεί να συναντήσεις ένα παιδάκι 10 χρόνων να σηκώνει το χέρι του ναζιστικά ή να ζωγραφίζει σβάστικες στο θρανίο του» μας αναφέρει εκπαιδευτικός που συμμετέχει στην πρωτοβουλία. Στα γυμνάσια και στα λύκεια οι δυσκολίες είναι μεγαλύτερες. Η ακροδεξιά οργάνωση συγκεντρώνει πυρήνες μελών που σε ορισμένες περιοχές είναι πολυάριθμοι. Φυσικά η δράση τους δεν εξαντλείται στον θαυμασμό για τον Χίτλερ. Μιμούνται επίσης τους βουλευτές και τη δράση της οργάνωσης, επιδιδόμενοι σε όποιον τραμπουκισμό μπορούν. Η καταγραφή δεν είναι πάντα εύκολη.
«Δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις κυριαρχεί ο φόβος. Όχι μόνο μεταξύ των μαθητών αλλά και των καθηγητών. Αρκετοί σκέπτονται ότι αν παρέμβουν θα βρουν την επομένη τη Χρυσή Αυγή έξω από το σχολείο τους» μας λέει ο καθηγητής Στ. Κατσούλας, μέλος του Αντιφασιστικού Μετώπου Παιδείας. «Συχνά επικρατεί και η παραδοσιακή λογική ότι τα ζητήματα του σχολείου πρέπει να μένουν μέσα στο σχολείο. Αυτό είναι σωστό γενικά αλλά όχι ως τακτική απέναντι στη φασιστική βία. Εκεί η δημοσιοποίηση και η άμεση αντιμετώπιση είναι αναγκαίες».
Το πρόβλημα δεν είναι ομοιόμορφα κατανεμημένο. Οι φασιστικοί πυρήνες είναι πιο ισχυροί σε πιο λαϊκές περιοχές και πιο λαϊκά σχολεία. Στα ΕΠΑΛ και στα ΕΠΑΣ, σχολεία τεχνικής και επαγγελματικής κατεύθυνσης, οι δυνάμεις τους είναι αρκετές. Ως περιοχές που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες αναφέρονται τα Σεπόλια, ο Κολωνός και οι λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές του Πειραιά: το Πέραμα, το Κερατσίνι και τα Μανιάτικα. Προβληματικές περιοχές ωστόσο αποτελούν και μεσαίοι δήμοι σαν την Καλλιθέα και τη Νέα Σμύρνη αλλά και θεωρούμενες πιο καλές περιοχές όπως το Χαλάνδρι και το Μαρούσι.
Τις ημέρες που συναντήσαμε τους εκπαιδευτικούς υπήρχε επιφυλακή σχετικά με τον επικείμενο εορτασμό του Πολυτεχνείου και το ενδεχόμενο να επιχειρήσει η Χρυσή Αυγή να τον αμαυρώσει. Αρκετοί καθηγητές ενημερώνονταν για τα δικαιώματα που έχουν προκειμένου να εμποδίσουν απρόσκλητους επισκέπτες που θα θελήσουν να «παρέμβουν».
Οι εκπαιδευτικοί σκοπεύουν να πυκνώσουν τις συναντήσεις και τη δράση τους. Ο σκοπός τους είναι διπλός: αφενός να καταγράψουν με συγκεκριμένο τρόπο το μέγεθος της φασιστικής παθογένειας μέσα στα σχολεία, αφετέρου να προωθήσουν τρόπους για την αντιμετώπισή του: «Τα παιδιά πρέπει να μάθουν τι είναι ο ναζισμός. Ως τώρα δεν το εξασφαλίσαμε αυτό. Είναι σημαντικό ότι ήδη κινητοποιούμαστε πολλοί εκπαιδευτικοί από διαφορετικούς χώρους και από διαφορετικά σχολεία χωρίς αγκυλώσεις. Το ζήτημα μας αφορά όλους, ως παιδαγωγούς και ως δημοκράτες» μας λένε τα μέλη της πρωτοβουλίας».
Ότι και να κάνουν, ότι και να πουν, η εθνικιστική αφύπνιση της ελληνικής νεολαίας είναι γεγονός. Και δεν είναι μόδα που θα περάσει –όπως αφελώς παρηγορούνται- αλλά μόνιμη κατάσταση από δω και πέρα, που συνεχώς θα φουντώνει ανεξέλεγκτα. Και να πούμε και του στραβού το δίκιο, ας συνεχίσουν έτσι όπως πορεύονται! Ας κάνουν κομμουνιστική προπαγάνδα από το πρωί μέχρι το βράδυ, ας υποχρεώνουν τους μαθητές με απειλές (απουσιών, αποβολών κ.τ.λ.) να παρευρίσκονται στα πανηγυράκια τους και ν’ ακούνε τα ξεπερασμένα τραγουδάκια τους, ας κλειδώνουν τις πόρτες κι ας φυλάνε τις… μάντρες μήπως τους λακίσουν τα παιδιά (όπως έγινε σε πολλές περιπτώσεις στη «γιορτή» των ανύπαρκτων νεκρών! Έτσι, από αντίδραση θα πυκνώνουν τις τάξεις του κινήματος ολοένα και περισσότεροι νέοι. Ας το πάρουν χαμπάρι: όποιο μέσο και να χρησιμοποιήσουν θα τους γυρίζει μπούμεραγκ. Γιατί έχουν τελειώσει τα παραμύθια τους! Έχουν πεθάνει πολιτικά και δεν το ξέρουν! Θα τους το διδάξει ο ανθός της ελληνική νεολαίας, οι νέοι χρυσαυγίτες και χρυσαυγίτισσες!
 
Αντίοχος