"Καρκινοβατούν" στη Θεσσαλονίκη τα έργα για τη σχολική στέγη


Ούτε ένα νέο σχολείο δεν παραδόθηκε στον Εύοσμο την τελευταία πενταετία, με αποτέλεσμα μαθητές να παραμένουν σε υπόγεια και τάξεις χωρισμένες με γυψοσανίδες, ενώ «στο κόκκινο» βρίσκονται και άλλες περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης, αφού αρκετά έργα σχολικής στέγης «καρκινοβατούν». 
Σε γυμνάσιο-λύκειο της Πολίχνης η διπλοβάρδια συμπληρώνει 34 χρόνια ζωής και η Ευκαρπία παραμένει χωρίς λύκειο.
Τα οξυμμένα προβλήματα σχολικής στέγης δεν αποτελούν σημερινό φαινόμενο, αν και η οικονομική κρίση επιδείνωσε την κατάσταση. 
Οι ανεκπλήρωτες υποσχέσεις έχουν προκαλέσει επανειλημμένως στην αγανάκτηση γονέων και μαθητών σε διάφορες περιοχές της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι, κατά καιρούς, προχωρούν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, κλείνοντας δρόμους και πραγματοποιώντας διαμαρτυρίες...



H αρμοδιότητα για τη σχολική στέγη έχει μεταφερθεί στους δήμους εδώ και δύο χρόνια, όπως αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Ευθύμης Φωτόπουλος τονίζοντας ότι για εκκρεμή έργα της πρώην νομαρχίας Θεσσαλονίκης αναμένεται χρηματοδότηση. «Σε όσα είναι ολοκληρωμένα πληρώνουμε σταδιακά τις οφειλές, κάθε φορά που έρχεται χρηματοδότηση. Οσα έχουν μείνει στη μέση είτε έχουν "φύγει" στους δήμους είτε περιμένουμε τα χρήματα για να τελειώσουμε», επισημαίνει ο κ. Φωτόπουλος και προσθέτει: «Προσπαθούμε να εντάξουμε ό,τι μπορούμε στο ΕΣΠΑ για να βοηθήσουμε τους δήμους, διότι και αυτοί δεν έχουν χρήματα».
«Πριν από τέσσερα χρόνια το 24ο Δημοτικό Ευόσμου στεγάστηκε προσωρινά για 3-4 μήνες στις εγκαταστάσεις του Δημοτικού Αθλητικού Κέντρου (ΔΑΚ) και μέχρι σήμερα παραμένει εκεί», δηλώνει στον «ΑτΚ» ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων του νομού Θεσσαλονίκης, Αντώνης Τασσόπουλος, και προσθέτει: «Κάθε χρόνο μας βγάζουν ένα πλάνο για την ανέγερση σχολικού συγκροτήματος πάνω από την περιφερειακή, αλλά δε βλέπουμε να ξεκινούν. Εδώ και πέντε χρόνια δεν έχει γίνει νέο σχολείο στον Εύοσμο. Χορτάσαμε από υποσχέσεις...».
Η δημοτική ενότητα του Ευόσμου γνωρίζει οργιώδη οικιστική ανάπτυξη εδώ και χρόνια, ωστόσο η αύξηση του μαθητικού πληθυσμού (περίπου 16.500 σήμερα) δεν έχει συνοδευτεί και από τη δημιουργία των αναγκαίων εκπαιδευτικών υποδομών. «Στα περισσότερα σχολεία οι αίθουσες έχουν γίνει ''κλουβιά'', αφού έχουν χωριστεί με γυψοσανίδες, ενώ λειτουργούν τάξεις σε υπόγεια και σε κοντέινερ», τονίζει ο κ. Τασσόπουλος.
Εχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για να κατασκευαστούν μέσω του ΕΣΠΑ το 4ο Λύκειο και το 3ο Γυμνάσιο Ευόσμου, ενώ αναμένεται έγκριση από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων για ένα δημοτικό και δύο νηπιαγωγεία, όπως λέει ο δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου, Στάθης Λαφαζανίδης. «Δεν έχουμε διπλή βάρδια, ωστόσο η μονή βάρδια είναι ''συμπυκνωμένη'' είτε σε αίθουσες με περισσότερους μαθητές είτε σε υπόγεια είτε σε διαδρόμους που έχουμε κλείσει», τονίζει ο κ. Λαφαζανίδης. «Δεν μπορούμε να πληρώσουμε μισθοδοσίες και προμηθευτές», υποστηρίζει ο κ. Λαφαζανίδης, ο οποίος μεταβαίνει αύριο στην Αθήνα για να συναντηθεί με στελέχη της κυβέρνησης.

«Παγωμένα» έργα
Λόγω της έλλειψης κονδυλίων, οι δήμοι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στο ΕΣΠΑ για την ανέγερση νέων διδακτηρίων. Για παράδειγμα, το 9ο Δημοτικό Πολίχνης (δίπλα στο γήπεδο των Μετεώρων) παρέμενε ''γιαπί'' από το Μάιο του 2011, λόγω χρεών προς τον εργολάβο και πρόσφατα ο δήμος Παύλου Μελά το ενέταξε στο ΕΣΠΑ ως 14ο Δημοτικό με στόχο να συμβάλει στην εξάλειψη του φαινομένου της διπλοβάρδιας. Οπως είναι γνωστό, στη δημοτική ενότητα της Πολίχνης εκατοντάδες οικογένειες βρίσκονται αντιμέτωπες με τον εφιάλτη της διπλοβάρδιας, ενώ ακόμη και σήμερα πάνω από το 40% των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργούν πρωί-απόγευμα.
«Στο 3ο Λύκειο-4ο Γυμνάσιο Πολίχνης (περιοχή Μετεώρων) έχουμε διπλή βάρδια εδώ και 34 χρόνια. Οι κυβερνώντες δεν αντιλαμβάνονται πόσο σημαντική είναι η πρωινή λειτουργία των σχολείων, αφού θα δώσει ώθηση στην παιδεία. Πλέον, λόγω της οικονομικής κρίσης, δε νομίζω ότι υπάρχει ''φως"...», επισημαίνει, φανερά απογοητευμένος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 3ου Λυκείου, Δημήτρης Λουκίδης, ο οποίος επέρριψε ευθύνες στη διοίκηση της πρώην νομαρχίας και νυν Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και σε προηγούμενες διοικήσεις του δήμου Πολίχνης.
Μέσα από την ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού και την παράδοση δύο διδακτηρίων ο δήμος Παύλου Μελά επιδιώκει να καθιερώσει την πρωινή βάρδια παντού από το Σεπτέμβρη του 2013, όπως υποστηρίζει ο αντιδήμαρχος Παιδείας, Δημήτρης Δεληγιάννης.
Φέτος έγινε το πρώτο βήμα με τα 5ο και 12ο Δημοτικά Πολίχνης (επί της οδού Αρκαδίου), τα οποία έγιναν πρωινά και στην παρούσα φάση οι προσπάθειες εστιάζονται στην εγκατάσταση μίας προκάτ αίθουσας, όπου θα σιτίζονται οι μαθητές του ολοημέρου. Την ίδια στιγμή, στην Ευκαρπία οι γονείς του 1ου Δημοτικού είναι ανάστατοι, αφού οι εργασίες απομάκρυνσης του αμιάντου καθυστέρησαν και σήμερα τα παιδιά φιλοξενούνται, σε απογευματινή βάρδια, στο κτίριο του 1ου Γυμνασίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον οικογενειακό προγραμματισμό (φύλαξη παιδιών τα πρωί, εξωσχολικές δραστηριότητες κ.λπ.). «Αγωνιζόμαστε ώστε να παραδοθεί μέχρι τις 15 Οκτωβρίου το κυρίως κτίριο του 1ου Δημοτικού Ευκαρπίας», αναφέρει ο κ. Δεληγιάννης.
Χωρίς λύκειο...
Ομως, η Ευκαρπία παραμένει και χωρίς λύκειο με συνέπεια 240 μαθητές να μετακινούνται καθημερινά προς το 2ο Λύκειο Πολίχνης. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Παιδείας, η παράδοση του 2ου Γυμνασίου εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την αποσυμφόρηση υφιστάμενου διδακτηρίου, όπου σχεδιάζεται να λειτουργήσει λύκειο από το Σεπτέμβρη του 2013.
Λίγα χιλιόμετρα ανατολικότερα, στα Πεύκα, 52 μαθητές παρακολουθούν μαθήματα προσωρινά στην εκκλησία μέχρι να ολοκληρωθεί η νέα πτέρυγα του λυκείου. Πάντως, στο δήμο Νεάπολης-Συκεών επενδύονται αυτήν την περίοδο, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, περίπου 15 εκατ. ευρώ στις υποδομές της εκπαίδευσης.
Στο Ασβεστοχώρι οι γονείς έχουν βγει στο δρόμο αρκετές φορές για να διαμαρτυρηθούν για τις καθυστερήσεις στην αποπεράτωση του νέου σχολείου (έργο της πρώην νομαρχίας) στη θέση «Μπουλουβάνια», το οποίο ανέλαβε τελικά να ολοκληρώσει ο δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την παράδοσή του μέχρι το τέλος του χρόνου, ώστε να φύγουν οι μαθητές από τα «μαγαζιά», τα κοντέινερ και να ανοίξουν οι χώροι, που χωρίστηκαν με γυψοσανίδες.


agelioforos.gr