Ερώτηση του Αντώνη Γρέγου για τη δέσμευση των εσόδων από τέλη διαδρομής πολιτικών αεροσκαφών


ΠΡΟΣ:
1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
2) ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: «Δέσμευση των εσόδων από τα τέλη διαδρομής πολιτικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών κατά παράβαση του κοινοτικού δικαίου» ...





Δυνάμει της υπ’ αριθμόν 2/73348/0049/12-12-2001 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών το ελληνικό κράτος υποχρεώθηκε να αποδίδει μέχρι το 2018 μέρος των εσόδων του, των προερχόμενων από τα τέλη διαδρομής των πολιτικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών, για την αποπληρωμή δανείου ύψους 355 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, η Ελλάδα αποδίδει κάθε χρόνο το ποσό των 32 εκατ. ευρώ στην ανώνυμη εταιρεία AELOS S.A. για την εξόφληση του ανωτέρω δανείου. Το ποσό που θα πληρωθεί μέχρι το 2018 θα φτάσει τα 576 εκατ. ευρώ. Η πρακτική αυτή αντιβαίνει στον Κανονισμό 1794/2006 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τον οποίο οι χώρες-μέλη οφείλουν να χρησιμοποιούν τα έσοδα από τα τέλη διαδρομής αποκλειστικά για την κάλυψη αναγκών της αεροναυτιλίας, όπως για παράδειγμα για κατασκευή αεροδρομίων, πύργων ελέγχου ή ραντάρ. Τα ανωτέρω έχουν ως συνέπεια σε πολλά αεροδρόμια της χώρας να υπάρχει έλλειψη σύγχρονων υποδομών. Ενδεικτικά αναφέρω ότι το πολιτικό αεροδρόμιο των Χανίων εξυπηρετείται από το στρατιωτικό ραντάρ του αεροδρομίου της Σούδας, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα πολιτικά αεροδρόμια της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς και του Αράξου, τα οποία εξυπηρετούνται από το στρατιωτικό ραντάρ του αεροδρομίου της Ανδραβίδας. Αυτό βέβαια, αντιβαίνει στην Σύμβαση του ICAO που το απαγορεύει ρητά για λόγους ασφαλείας πτήσεων. Η προμήθεια δύο ραντάρ προσέγγισης πολιτικών αεροσκαφών υπεγράφη το 2008, ωστόσο μέχρι σήμερα, πέντε χρόνια μετά, δεν έχει ξεκινήσει καν η διαδικασία για την απόκτησή τους. Εξαιτίας των ανωτέρω, η χώρα μας κινδυνεύει να παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1) Για ποιο σκοπό συνάφθηκε το παραπάνω επαχθές δάνειο και πού χρησιμοποιήθηκαν τα χρήματα που ελήφθησαν; Για ποιο λόγο η Ελλάδα συνεχίζει να εμβάζει μέρος των εισπραττομένων τελών διαδρομής στο λογαριασμό της AELOS Α.Ε., παρότι αυτό αντίκειται στην κοινοτική νομοθεσία;
2) Θα μεριμνήσετε για την αναβάθμιση των υποδομών των πολιτικών αεροδρομίων της χώρας μας ούτως ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα όπως αυτά που προανέφερα; 
Αθήνα, 06/02/2013
 

Ο Ερωτών Βουλευτής
 

Αντώνιος Γρέγος
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ